De voorbereiding - Reisverslag uit Tienhoven, Nederland van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Tienhoven, Nederland van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Fred Wansleeben

Blijf op de hoogte en volg Fred

01 Januari 2010 | Nederland, Tienhoven

De voorbereiding van deze reis is al in 2009 begonnen en er zal gaande weg meer informatie verschijnen. Omdat ik de reis op een wat lichtere motor wil maken kocht ik in de provincie Drenthe een Honda Transalp uit 2005 die met 12000 km op de teller dus net ingereden is. Het is een motor met in cilinderinhoud van 650 cc. Niet al te veel voor de motor en een totaal gewicht van minder dan 200 kg. De wegen zijn in Rusland niet zo goed en over een afstand van meer dan 1000 km onverhard. Daar kan deze motor beter tegen en bovendien rijdt de Honda heerlijk. De volgende maand wil ik op de motorbeurs in Utrecht een Touratech alu kofferset kopen, terwijl mijn Garmin Zumo 550 mij de weg zal wijzen. Maar daarover gaande de reis meer informatie.

De koffers zijn inmiddels aangeschaft, Hepco & Becker. (Henk)Van Eck reclame uit Lexmond heeft ze voorzien van tekst. Op de rechterkant Ameide - Vladivostok in het Nederlands. Op de linker kant in het Russisch Holland - Vladivostok.

Van 9 tot 13 juni heb ik proef gedraaid. De landmark rally van de Transalpclub was 2000 km en die kilometers zijn in de BeNeLux gereden. Alles was goed en zat goed. Tijdens deze trip ben ik op bezoek geweest bij Ad Mies in Sprundel. Samen met Ad ga ik de Alp verder technisch klaarmaken in juli.

Woensdag 7 juli ben ik bij Ad geweest en heb daar tien uur gesleuteld aan de Alp. Alles onder het toezicht van de meester.

Nog een paar dagen en dan is het zover. Deze weblog is in de lucht en gaande weg zal ik proberen verslagen te maken van de reis. Verwacht geen literaire hoogstandjes van mij. Ten eerste ben ik daar niet toe in staat en ten tweede zal ik steeds niet veel tijd hebben om lange verslagen te maken. Ook ben ik afhankelijk van internettoegang. Iets dat in de hotels waar ik kom wel voor handen is. Maar ik ga natuurlijk wel proberen om jullie te laten zien hoe het mij vergaat. Tevens zal ik foto's uploaden, zodat jullie allemaal een beetje een beeld krijgen hoe het er in dat verre Siberië er uitziet. Zaterdag 24 juli is het zover dan vertrek ik voor de eerste etappe naar Poznan in Polen. Ik ga er twee dagen over doen en daar sluit ik me aan bij de groep.

  • 25 Mei 2010 - 18:41

    Jessica:

    Hoi Fred,
    Ik ga je lange reis volgen! Veel succes met de voorbereidingen, de motor wordt al mooi opgetuigd :-)
    Groet,
    Jessica
    Elp (Drenthe)

  • 21 Juni 2010 - 10:06

    Hester:

    Hoi Fred
    Leuk om je ontmoet te hebben, en we gaan er samen een fantastische reis van maken!

  • 07 Juli 2010 - 10:09

    Adriaan:

    Hey fredje!! veel succes en rij een beetje zuinig met de bandjes !!!!!!!!!

  • 17 Juli 2010 - 10:03

    Bert:

    Zo te zien ben je klaar met de meeste voorbereidingen.
    Succes met de reis en vooral veel plezier gewenst.

    Bert

  • 18 Juli 2010 - 10:59

    Sander Horstink:

    Hai Fred!

    Heel veel plezier met deze onderneming.

    Graag hoor ik je verhalen bij een volgend etentje!

    Groet en succes,

    Sander

  • 18 Juli 2010 - 15:43

    Arie Middelkoop:

    Doe het verslag maar op z.n Termais! Denk je aan de kaarsjes ? Veel plezier en..niks ,,wagen,,gr. arie

  • 23 Juli 2010 - 18:23

    Simon Wensveen:

    hallo Fred,

    Ik ga je volgen en wens je een goede reis toe.
    Heb je die Matchless nog nodig?

  • 24 Juli 2010 - 10:12

    Arie Van Der Zouwen:

    Fred heeft het grootste gelijk dat hij deze mooie reis gaat maken!
    Succes!

  • 24 Juli 2010 - 15:52

    Ad Mies:

    ik hoop van harte dat het een onvergetelijk hoofdstuk mag gaan worden.
    en bedenk dat altijd de zon weer opkomt.. ook als je er even door heen bent..

    rij voorzichtig

  • 24 Juli 2010 - 21:02

    Wim:

    hallo fred
    dit is wim van de tywraps,
    dan weet je het wel denk ik.
    veel succes en weinig pech toegewenst uit leerdam.
    mvg wim

  • 25 Juli 2010 - 10:30

    Nico En Erica:

    Ha die Fred,

    De voorbereidingen zijn goed geweest. Het gaat je vast lukken. Nogmaals een hele goede reis en geniet ervan.
    Groetjes, Nico en Erica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

waarbenje.nu is geopend voor toekomstige en voorbije reizen.

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 96962

Voorgaande reizen:

24 Juli 2010 - 15 September 2010

De langste weg

Landen bezocht: