Vladivostok !!!! - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu Vladivostok !!!! - Reisverslag uit Vladivostok, Rusland van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu

Vladivostok !!!!

Door: Fred Wansleeben

Blijf op de hoogte en volg Fred

30 Augustus 2010 | Rusland, Vladivostok

Dag 33

Grofweg 750 kilometer hebben we te gaan voor het einddoel van deel 2, Vladistikstof, Valdistokvis of hoe heten al die synoniemen voor Vladivostok. De letters op mijn koffers hadden ook aantrekkingskracht op al mijn reisgenoten die eerder op de reis de letter hebben geprobeerd te veranderen. Henk van Eck reclame uit Lexmond was hen voor, ze zaten goed vast. :-)

750 kilometer bij vertrek in Khabarovsk, het was 6 uur a.m. Het was nog donker met lichte regen, we trokken de regenkleding maar aan.
740 km de eerste politiepost. Het leek op een grote alcoholcontrole. We sloegen rechts af en mochten door. De avond (7 uur) ervoor nog 2 bier en 1 Talisker whisky op. :=)
510 km de eerste stop bij een "kafe", dat natuurlijk nog dicht zat. Het magazien ernaast was open en we hadden een lunchpakket mee. De plastic regenkleding kon uit.
500 km benzine stop.
480 km het plastic weer aan want het ging weer regenen.
440 km best wel een gevaarlijk slippertje van de motor bij het inhalen op een glad stuk asfalt. Ik hield de Transalp rechtop en het liep goed af.
400 km het laatste stuk onverharde weg door wegwerkzaamheden. Een kilometer of vier over hier en daar wat blubber.
350 km lunchstop in een mooi, beetje Westers restaurant. Nu met een normale WC in plaats van de poepdoos die we gewent waren. Even onze rust pakken want we waren al vroeg op vandaag. Plastic weer uit.
300 benzinestop. Polnibak! We komen weer in de bewoonde, drukke wereld.
200 km een superdrukke stad door. Vechten voor je plekje in het verkeer en langs de files heen. Over de stoep die hier niet bestaat maar een onverharde strook weg is.
30 km het wordt weer drukker en drukker. We ruiken Vlad.
0 km VLADIVOSTOK……. Allemaal blij, zo zelfs dat Leon, Hester en Dafne op het stadsbeeld klommen. Ik had er natuurlijk ook op kunnen klimmen, maar iemand moest de foto’s maken. :-) Sommige passerende automobilisten toeterden omdat ze door hadden dat we een prestatie hadden geleverd. De grond kussen is er niet bij want die is te vies.

Een SMS-je naar huis “We zijn er!”. Gerda reageerde met “Gefeliciteerd! Wat gaan jullie nu doen? Oversteken naar Japan?”

Ha ha, je moet wat te wensen overhouden.

Eerst maar eens beginnen met drie dagen rust en dan met deel 3 van de reis. Die naar Moskou, zes dagen aan één stuk is de trein. Uitrusten of gebroken aankomen. Dat wordt ook weer een nieuwe ervaring. En dan deel 4 de motortrip naar huis. Over een dag op 10 hoop ik jullie vanuit Moskou te schrijven over de treinreis.

Wordt vervolgd.

• 30 Augustus 2010 - 06:02

Cor Wansleeben:

Zo broertje,
    Een van je liefste wensen is vervuld !
    Van harte gefeliciteerd !
    Ook je mede reizigers, van harte proficiat !
    Ik wilde gisteren telefonisch, Gerda feliciteren maar brak spontaan in, in jullie SKYP-conversatie.
    M'n excuses daarvoor maar het gaf me wel mooi de gelegenheid om, tegelijkertijd met zowel m'n schoonzus( in Tienhoven) als m'n broer (in Vladivostok ) te kunnen spreken.

Op Google-earth heb ik gezien dat Vladivostok zeker de moeite waard is om een paar dagen te verblijven.
    En daarna volgt dan weer een "jongens"-droom:
    De Trans-Seberié-Express.

Ik wens je een heel goede trein reis en verheug me op de volgende verjaardag waarbij wij , denk ik weinig hoeven te zeggen.

• 30 Augustus 2010 - 07:43

Marriete:

Hé oom Freddie,

Gefeliciteerd met je geweldige prestatie, veilig en met een super ervaring aankomen in Vladivostok!!!
    Geniet van de dagen dat je daar bent en heel veel succes met je treinreis terug naar Moskou. Echt super dat je dit gedaan hebt, we zijn trots op je!!

Groetjes Marriete, Wim en Floranne xxx

• 30 Augustus 2010 - 10:03

Ben Van Boom:

Hoi vriend,

Van harte gefeliciteerd met je prestatie van formaat.

Ook felicitaties aan je reisgenoten.

Heel bijzondere tocht Fred, iets om trots op te zijn en nog lang van na te genieten.

Ik wens je nog fijne rustdagen en goed treinreis naar Moskou toe.

Groetjes,
    Ben

• 30 Augustus 2010 - 10:44

Arie:

Tatarata!!!
    (Dat was de loftrompet)
    Gefeliciteerd Fred, geweldige prestatie!

Hope to see you soon!
    (enne: er komt toch wel een presentatie met lichtbeelden?)

• 30 Augustus 2010 - 12:13

Bert:

hoi Fred,

gefeliciteerd met deze prestatie! Volgens mij heb je nu genoeg motorzitvlees gekweekt? Geniet de komende dagen nog maar even van het uitzicht op de zon die uit zee opkomt in plaats van er in te zakken.Ik wens je een goede reis terug nasar huis. En daarna ga je het buurtuis in Ameide een paar avonden afhuren om aan iedereen je verhalen te vertellen? Ik kijk er naar uit in ieder geval.

• 30 Augustus 2010 - 13:12

Teuny:

Eindelijk foto's van je einddoel.Ik had wel vwerwacht dat jullie de grond zouden kussen ,inmiddels ben je toch wel veel vuil gewend.Help de reis ook om af te vallen of lijkt dat maar?Nu nog mooie plaatjes van de omgeving schieten en dan de trein in en weer een nieuwe ervaring na het lezen van het boek van Paul Theroux kan ik me iets bij voorstellen.Doe iedere morgen je ochtend gymnastiek voor de stramme benen en het afkicken. Groet en liefs Teuny ook voor de mede reisgenoten.

• 30 Augustus 2010 - 14:06

Jessica:

Gefeliciteerd Fred! Veel succes/plezier in de trein en op naar Moskou ... 6 dagen in de trein ... pfff ... :-)

• 30 Augustus 2010 - 15:10

Aad En Jacqueline:

He GIGANT en GIGANTEN
    Van harte gefeliciteerd met deze prestatie.
    We nemen vanavond een borreltje om het hier te vieren.We vinden het zo gigantisch super echt TE GEK!! Nogmaals van harte gefeliciteerd Fred en je medereisgenoten!! Jacqueline en ik zijn zo benieuwd naar je reisverhalen als je thuis bent............eerst jij zelf even tot rust komen en weer concentreren op de thuisreis......Fred echt te gek!! Veel liefs van Adiel en Jacqueline xxx

• 30 Augustus 2010 - 17:30

Henk En Mineke:

Hoi Fred,
    Vladiwostok gehaald!!!Wij keken uit naar dit mailtje,gefeliciteerd allemaal!
    Voorspoedige treinreis en tot de volgende mail,groetjes henk en mineke

• 30 Augustus 2010 - 17:42

Floor En Eef:

Hé Fredje,

Gefeliciteerd met je aankomst in Vladivostok!! Echt super hoor!! Geniet ervan en een goede treinreis terug naar Moskou! Groetjes Florianne en Eef

• 30 Augustus 2010 - 18:19

Nico En Erica:

Hiep, hiep hoera!! Je hebt je doel bereikt. Van harte gefeliciteerd; wat een prestatie. Nu eerst even uitrusten en dan die lange treinreis. Heb je wel een paar mooie boeken bij je? Veel plezier en tot nieuws uit Moskou. Groetjes.

• 30 Augustus 2010 - 19:21

Simon Wensveen:

Gefeliciteerd Fred

Tot ziens

• 30 Augustus 2010 - 19:40

Judith:

Hoi Pap,
    Gefeliciteerd met het bereiken van Vladivostok !!
    Super!
    Geniet er lekker van en slaap maar een beetje bij.

xxx Judith.

• 30 Augustus 2010 - 21:00

Louis En Janny:

Hallo Fred,

Super dat je je doel bereikt hebt.
    Bijzonder knap dat je dit gepresteerd hebt.
    Tot gauw in Den Balie!

• 30 Augustus 2010 - 21:25

Peter N. Beesd:

Hé mede trans alp rijder van harte met je prestatie. Helemaal super,ik vind het eigelijk jammer dat je er bent maar dat is alleen vanwege je fantastische reis verslagen. geniet van je verblijf daar en neem je rust om je weer voor te berijden op de terug reis.maar ga nog wel effe door met je verslagen tot je veilig thuis bent want daarkijken we met zijn alle naar uit!!hi hi je reis verslagen natuurlijk....en ook je veilige thuiskomst natuurlijk. groetjes en heel veel sukses.PN

• 30 Augustus 2010 - 22:06

Jaconella:

Hey Fred,

na uren/dagen vanuit je kantoor tuuren naar de motor met tekst Ameide-Vladivostok en jahoor daar sta je dan. Klasse hoor!

• 31 Augustus 2010 - 08:06

Ad Ording:

Ben, ik ben er stil van.
    Wat een prestatie en wat een feest voor jou en mede reisgenoten dat het gelukt is. Grote klasse. Geniet ervan. Een heel goeie terugreis.

Groeten van Ad

• 31 Augustus 2010 - 14:36

Stef:

Geweldig!

Weer een doel in je (jullie)leven verwezenlijkt.
    Nu nog terug (welliswaar niet op de motor) met de Transsiberië Express, nog zo'n avontuur.
    We zullen er nogwel uitgebreid over worden bijgepraat.

Groet,
    Wilma en Stef

• 31 Augustus 2010 - 20:16

Henk En Netty:

Van harte gefeliciteerd met deze prestatie.
    Fantastisch,
    Goede reis met de trein
    en bedankt voor het prachtige verslag tot nu toe.
    groet henk en Netty

• 31 Augustus 2010 - 20:20

Teuny:

Hallo Fred
    Van harte gefeliciteerd met je 38 jarige huwelijksdag,want 1sept. is het al bij jullie. En veel plezier in de trein!
    Het zal wel vreemd zijn zonder de motor. Greoten en liefs Teuny

• 31 Augustus 2010 - 20:26

Ercan Ozpinar:

Hoi Fred,

Wat een prestatie..geweldig, ik zou doorvaren naar Japan;-) je bent er bijna.. Fred wel thuis, en doen jullie rustug aan..

Groetjes
    Ercan

• 31 Augustus 2010 - 20:37

Ferry:

Hoi Fred
    Gefeliciteerd jongen, weer een hele ervaring rijker
    We hebben net de ritten van het septemberweekend uitgezet maar die zijn wel wat korter
    We hopen je snel weer in d'n Balie te zien.
    Groeten, Jan P en Ferry

• 01 September 2010 - 11:39

Judith:

Gefeliciteerd: 38 jaar getrouwd !!
    De bos bloemen staat thuis bij mama.
    Goede treinreis!
    Je sms-de net naar mama dat de trein is gaan rijden om 13.30 uur. 1 september 22.30 uur bij jullie. Veel plezier en xxx Judith.

Ook xxx van Daan.

• 01 September 2010 - 20:33

Peter En Ciska:

Via Arie je verslag /link ontvangen. Mooi zeg, gefeliciteerd en goede reis back home! Groeten uit Lexmond,
    Peter en Ciska.

• 03 September 2010 - 20:26

Frieda En Geert :

Gefeliciteerd jullie doel bereikt. Ik liep wat achter met lezen, prachtig om te lezen. Geert gaat dit vast niet doen. Succes met het vervolgen van de reis.