Ol'khon huilt - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu Ol'khon huilt - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu

Ol'khon huilt

Door: Fred Wansleeben

Blijf op de hoogte en volg Fred

18 Augustus 2010 | Rusland, Irkoetsk

Dag 21

Ol’khon huilt

Na de twee rustdagen op Ol’khon staat de etappe richting Irkutsk op het programma. Een kleine 300 kilometer, dat zou een relax dagje moeten worden. Het begon ook zo. Behoorlijk wat bewolking maar droog. Na een klein half uur had Ol’khon in de gaten dat we vertrokken en begon te huilen. De regen kwam gestaag uit de lucht vallen, wat het onverharde wegdek deed veranderen in één grote modderpoel. Glibberend en glijdend moesten we nog 30 kilometer afleggen om bij de veerpont te komen. Het kon niet uitblijven en Hester was de eerste die onderuit gleed. Ik remde daarvoor niet af, maar liet de motor uitrijden. Het resultaat was het zelfde. Aan de zijkant van de weg lagen plassen en nog meer blubber en met een sierlijke koprol, al zeg ik het zelf, belandde ik en de motor in het talud. Weer later viel Ruud en bezeerde daarbij zijn voet. De weg vervolgen ging maar Ruud had veel pijn. Ook Leon hield zijn BMW niet overeind. Nadat we ongeveer 2 uur over het traject naar de pont hadden gedaan verlieten we het eiland. Ol’khon was het huilen ook zat en we konden de rit naar Irkutsk droog maar wel koud vervolgen.

Dag 22

De groep splitst zich op.

Deze dag in Irkutsk is weer een rustdag. Dat is maar goed ook. Tijdens een bezoek aan het ziekenhuis is gebleken dat Ruud zijn enkel in het gips moet. Niet duidelijk is of er iets is gebroken. Wel dat het een eind heeft gemaakt aan zijn droom om met de motor naar Vladivostok te reizen. Omdat ook Ria, Cor en John vanuit Irkoetsk weer naar huis gaan blijft er maar een kleine groep over.

Met Hester, Dafne en Leon vervolg ik morgen het traject naar Vladivostok. We gaan daarbij een gebied in waar het minder goed is geregeld met het internet en hotels. Het kan voorkomen dat ik daardoor minder de gelegenheid krijg om mijn reisverhaal met jullie te delen. Ik schrijf ze natuurlijk wel, maar er zullen dan meer dagen tegelijk worden geplaatst. Als ik zo de hits bekijk van de mensen die deze pagina bezoeken zijn dat er veel. Dat doet me goed.

• 18 Augustus 2010 - 08:19

Arie:

Blijf ze schrijven a.u.b.!!
    Prachtige foto's die goed illustreren wat jullie beleven.

• 18 Augustus 2010 - 11:00

Judith:

Hoi Pap,

Je ziet aan je op de foto dat je het naar je zin hebt !
    Mooi gebied bij dat Baykal meer. Wat jammer dat Ruud naar huis moet.
    Heel veel plezier en maak 'm af naar Vladivostok hè! xxx Judith.

• 18 Augustus 2010 - 17:57

Bert:

hoi modderploeteraar,

goed te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Zo te lezen wordt het steeds minder bewoonde wereld dus begrijpelijk dat de internetmogelijkheden ook minder worden.

• 18 Augustus 2010 - 19:42

Nico En Erica:

Ha Fred, Tjonge, jonge, wat beleven jullie veel! En wat jammer dat Ruud niet verder meekan. Veel succes bij het bereiken van je einddoel en we hopen dat je daar veilig aankomt.
    Groetjes, Nico en Erica

• 18 Augustus 2010 - 20:54

Ercan Ozpinar:

Hoi Fred,

Wat een reis. Ik lees en beleef het mee. Jammer dat er vrienden niet meer verder kunnen. Doen jullie rustig aan..

Groetjes
    Ercan

• 18 Augustus 2010 - 21:23

Aad En Jac:

Wat een pech voor Ruud zeg.Hoop dat hij de enige is en blijft die gips nodig heeft.
    Voor de rest wensen wij jullie een veilige reis en Fred,wens Ruud sterkte van ons.
    Blijf maar lekker schrijven want ik wil wel op de hoogte blijven.
    Groetjes Aad en Jac.

• 19 Augustus 2010 - 16:33

Henk En Mineke:

Dag Fred,
    Goed dat jullie regelmatig rust nemen,zeker na zo'n moddertour.
    We kennen Ruud niet maar wens hem sterkte van ons.
    Goede reis verder en pas goed op jezelf en de reisgenoten.
    Groetjes,Henk en Mineke

• 20 Augustus 2010 - 08:36

Marc:

Hallo Fred,

Ik kwam vandaag voor het eerst op je site.Fantastisch verhaal en leuk geïllustreerd met de foto's.
    Wens je veel succes de komende dagen en hoop dat het niet regent. Want waar dan ook, droog rijden is toch het fijnst.

Ik ga gelijk checken of ik niet ook zo'n trip kan gaan maken.

Veel plezier en hou het heel!!

• 20 Augustus 2010 - 09:29

Cor Wansleeben:

Hoi broertje !

Je hebt het echt naar je zin hé ?
    Je blijft toch wel een beetje voorzichtig ?

Ester en de familie maken momenteel een rond-trein-reis en zijn in het oosten van Turkey aangeland op zoek naar de ark van Noach.

Ikzelf ben het gras aan het maaien in de tuin in Lochem.
    Ik moest stoppen want helemaal droog is het hier ook niet.

Sukses, veel plezier en genieten !

Bep en Cor

• 21 Augustus 2010 - 08:00

Teuny:

Hallo Fred
    Er ging iets mis ,dus kan het zijn dat je m'n naam nog een keer tegenkomt.
    Het valt tot nu toe nog mee met het kontakt maken,tot nu toe nog overal verbinding.
    Ik zal Kees vertellen dat er veel vis in Rusland zit.
    Wat jammer voor Ruud en frustrerend,maar je hebt geen ander keus.Sterkte Ruud! Fred jullie een goede reis.Teuny

• 22 Augustus 2010 - 21:31

Ad Mies:

dag fred,

ik hoop dat alles toch naar wens gaat.
    vallen hoort daar ook bij.
    het zijn juist die momenten die je altijd bij blijven
    doe iedereen de groeten aldaar.
    hoe houdt de motorfiets het uit ?
    zorgt ze goed voor je..