Mijn roots - Reisverslag uit Poznań, Polen van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu Mijn roots - Reisverslag uit Poznań, Polen van Fred Wansleeben - WaarBenJij.nu

Mijn roots

Door: Fred Wansleeben

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Juli 2010 | Polen, Poznań

Aller eerst natuurlijk dank voor de leuke reacties!

Dag 01

De kop is er af.

Na een klein jaar voorbereiden en plannen maken was het eindelijk zover. Om half negen stond de Alp klaar en Jan, Jan en Bert van de motorclub. Harry en Anneke en Oma waren er om me uit te zwaaien. Ik was kennelijk niet de enige die met deze reis bezig was. Erg leuk al die aandacht. Gerda een dikke knuffel en ook Carolien. Bijna een traantje weg pinkend omdat die lieverd in augustus naar de USA vertrekt. Het zal wel even duren voordat ik haar weer zie. Gelukkig bestaat er Skype.

Half negen, zwaai, zwaai en daar ging het naar Hengelo Gld. Even het paspoort en visum ophalen bij het Ride-on hoofdkwartier en het was voordat ik er erg in had alweer lunchtijd toen ik in Lochem bij Cor en Beb (mijn broer en schoonzus) aanschoof. Het was intussen half twee eer ik verder ging.

Rekken VOR ?!? was mijn eerste bestemming. Daar waar veel vliegtuigen Nederland binnen komen wilde ik het land verlaten. Even een foto van maken. Mijn Flightsim vrienden weten direct wat het is en de anderen zal ik er niet mee belasten. Rekken is ook een klein dorpje en voordat ik daar aankwam kreeg is de eerste onverharde zand en grindweggetjes voor de motor. Een voorproefje voor wat later komt in Siberië?

Geheel binnendoor ging het verder richting en door het Weserland. De weg naar Hamelen zal ik maar zeggen. Ratten heb ik er niet gezien, maar wel een leuk veer dat me op de kracht van de stroming naar de overkant van deze rivier bracht. Het was inmiddels zes uur en ik heb in het pension aan de overkant mijn eerste einzel zimmer gevonden. Na het eten de vette patatten er uitgelopen en bij zonsondergang nog wat foto’s gemaakt van de kerncentrale en de koeltorens langs de Weser.

Dag 02

Waar liggen je roots.

Nu dat weet eigenlijk niemand goed. Je kent ze vast wel mensen als Jan Lakerveld, Leen Langerak, Willem Weverwijk en Lieke van Lexmond, om maar een paar namen uit de buurt te noemen. Ook ikzelf. Wansleeben is met een lange EE verbasterd, zo ook met de S.

Vandaag ben ik om 8 uur vertrokken en een hele mooie rit gehad. Eerst zoals gebruikelijk is voor mij met een rit naar het oosten, een bezoek gebracht aan de oude DDR grens. Hier en daar zijn als monument stukken blijven staan. Een er van in Schöninger en wel heel authentiek. Je voelde er dat de tijd stil is blijven staan.

Na die “grens” een kilometer of 40 door gereden tot mijn “roots” Het plaatsje Wanzleben en alsof dat niet genoeg was, lag er iets daarvoor ook nog Klein Wanzleben. Nu nog op zoek naar een wapen of schild :-)

Door al dat getreuzel was het al weer 2 uur, dus vanaf Magdenburg over de snelweg naar Poznan in Polen. Daar ontmoette ik de groep.

Reuze gezellige mensen, dus dat komt wel goed deze vakantie.

Morgen 746 km naar Vinius in Litouwen. En het is nu kwart voor twaalf. Wel te rusten.

  • 26 Juli 2010 - 08:31

    Bert:

    Zo de kop is er af..... Ik zal maar zeggen het comfortabele deel van je reis heb je gehad ;-) Mooi dat je een leuke groep hebt getroffen.
    Goede reis verder!
    Bert.

  • 26 Juli 2010 - 12:31

    Ben Van Boom:

    Ha Fred,

    leuk te lezen hoe het je vergaat.

    Doe voorzichtig en veel plezier, ik volg je.

    groetjes,
    Ben

  • 26 Juli 2010 - 14:38

    Aadje :

    Zo fred !!

    Rij maar een beetje door want sinds jij hier weg bent is het weer hier slechter geworden !!!

    Veel plezier en succes verder met alles !

    roeten vanuit een chaufferloze drukkerij !!!

  • 26 Juli 2010 - 17:07

    Gerda En Carolien:

    Hallo Praag hier! We kunnen je hier ook prima volgen. Rij voorzichtig en heel veel plezier daar!Tot skype, mail of sms. Kus van ons!

  • 26 Juli 2010 - 21:04

    Floor En Eef:

    Hallo oom Fredje,

    Leuk om je zo te volgen.
    Voorzichtig touren!
    Heel veel plezier..

    groetjes Floor en Eef

  • 27 Juli 2010 - 15:32

    Floranne:

    ik heb je ge wolgt zit je in polen je ben bijna jarig weet je dat wel

  • 27 Juli 2010 - 15:37

    Floranne:

    ik was net nog niet klaar maar ik hat heb perongeluk ver stuurt
    ik moes dit er nog bij zeten

    doei fred
    van floranne


  • 28 Juli 2010 - 17:58

    Harry En Anneke:

    Fred, gefeliciteerd met je verjaardag. Bij ons is het nog de 28e maar jij bent tenslotte al een flink eind tegen de klok in gereden. We blijven je volgen dus vooral veel schrijven en niet alleen kilometers maken. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

waarbenje.nu is geopend voor toekomstige en voorbije reizen.

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 96928

Voorgaande reizen:

24 Juli 2010 - 15 September 2010

De langste weg

Landen bezocht: